Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaKultura & SztukaSlow jogging

Slow jogging

Dane kursu

Numer kursu: K/0404
Dziedzina wiedzy: Kultura & Sztuka
Liczba godzin: 36
Jednostki
odpowiedzialne:
Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
Autor kursu: mgr Tomasz Tokarz
Rodzaj zajęć: ćwiczenia

Grupy

Numer grupy:K/0404/3
Trymestr:III/2016/2017
Prowadzący:mgr Tomasz Tokarz
Cena:264.00 zł
Terminy: od 10-04-2017 do 31-05-2017
Lokalizacja:Pole Mokotowskie
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
110-04-2017
poniedziałek
16:4518:15brak
212-04-2017
środa
16:4518:15brak
319-04-2017
środa
16:4518:15brak
421-04-2017
piątek
16:4518:15brak
524-04-2017
poniedziałek
16:4518:15brak
626-04-2017
środa
16:4518:15brak
705-05-2017
piątek
16:4518:15brak
808-05-2017
poniedziałek
16:4518:15brak
910-05-2017
środa
16:4518:15brak
1012-05-2017
piątek
16:4518:15brak
1115-05-2017
poniedziałek
16:4518:15brak
1217-05-2017
środa
16:4518:15brak
1319-05-2017
piątek
16:4518:15brak
1422-05-2017
poniedziałek
16:4518:15brak
1524-05-2017
środa
16:4518:15brak
1626-05-2017
piątek
16:4518:15brak
1729-05-2017
poniedziałek
16:4518:15brak
1831-05-2017
środa
16:4518:15brak
Numer grupy:K/0404/5
Trymestr:III/2016/2017
Prowadzący:mgr Tomasz Tokarz
Cena:264.00 zł
Terminy: od 20-06-2017 do 29-07-2017
Lokalizacja:Pola Mokotowskie
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
120-06-2017
wtorek
16:4518:15brak
222-06-2017
czwartek
16:4518:15brak
324-06-2017
sobota
12:3014:00brak
427-06-2017
wtorek
16:4518:15brak
529-06-2017
czwartek
16:4518:15brak
601-07-2017
sobota
12:3014:00brak
704-07-2017
wtorek
16:4518:15brak
806-07-2017
czwartek
16:4518:15brak
908-07-2017
sobota
12:3014:00brak
1011-07-2017
wtorek
16:4518:15brak
1113-07-2017
czwartek
16:4518:15brak
1215-07-2017
sobota
12:3014:00brak
1318-07-2017
wtorek
16:4518:15brak
1420-07-2017
czwartek
16:4518:15brak
1522-07-2017
sobota
12:3014:00brak
1625-07-2017
wtorek
16:4518:15brak
1727-07-2017
czwartek
16:4518:15brak
1829-07-2017
sobota
12:3014:00brak

Opis kursu

Slow Jogging to japońska metoda profilaktyki chorób cywilizacyjnych, opracowana przez prof. Hiroaki Tanaka z Uniwersytetu Fukuoka. Polega na częstym podejmowaniu aktywności fizycznej na tyle lekkiej, by móc ją wykonać z uśmiechem!

Slow Jogging to bieganie w bardzo wolnym tempie. Zasady:

  1. Rozgrzewka ogólnorozwojowa na początku treningu i rozciąganie mięśni na koniec.
  2. Tempo bez zadyszki i z uśmiechem.
  3. Lądowanie na śródstopiu.
  4. Sylwetka wyprostowana, wzrok skierowany na linię horyzontu (postawa zwycięzcy).
  5. Regularne treningi (ok. 60 min.).

Cel ogólny

Poprawa sprawności i wydolności fizycznej, bez nadmiernego wysiłku, z zastosowaniem wolnego biegu – truchtu.

Cele szczegółowe

  • wzmocnienie mięśni nóg, brzucha, pleców, ramion,
  • przyspieszenie spalania kalorii,
  • pozytywne oddziaływanie na układy oddechowy i krwionośny,
  • Slow Jogging działa jako naturalny antydepresant.

Korzyści dla słuchacza

Po ukończeniu kursu Słuchacz:

  • potrafi prawidłowo przeprowadzić rozgrzewkę ogólnorozwojową na początku treningu oraz rozciąganie mięśni na koniec,
  • posiada umiejętność przeprowadzania prawidłowego, systematycznego treningu,
  • zna zasady zdrowego żywienia.

Metody pracy

Ćwiczenia, praca w grupach. Na wstępie trener omawia ideę slow jogging i demonstruje technikę truchtu. Następnie Uczestnicy powtarzają poszczególne elementy techniki i łączą je w całość, trener koryguje błędy. W celu optymalizacji techniki stosowana jest metoda powtórzeniowa - przed każdą sesją treningową. 

Po opanowaniu techniki truchtu, trener omawia, demonstruje i realizuje z grupą poszczególne etapy sesji treningowej: rozgrzewkę, trening i schłodzenie. 

W czasie sesji treningowej ćwiczone są elementy poszczególnych cech motorycznych: siły, szybkości, gibkości, skoczności i wytyrzymałości, ich poziom jest dobierany do indywidualnych możliwości Słuchaczy.

Słuchacz demonstruje trenerowi technikę truchtu, trener zwraca uwagę na elementy wykonane poprawnie, oraz na te, które wymagają poprawy.

Trener rejestruje ćwiczenia Słuchacza na filmie i analizuje je ze Słuchaczem, pod kątem poprawności wykonania.

Trener pozytywnie motywuje Słuchaczy i zachęca ich do samodzielnego uzupełniania treningu oraz dalszego rozwoju.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Słuchacze określają stan zdrowia za pomocą "Kwestionariusza gotowości do ćwiczeń fizycznych" opracowanego przez American Heart Association, następnie sprawdzają poziom kondycji za pomocą "Kalkulatora sprawności fizycznej", co stanowi punkt wyjścia do rozpoczęcia systematycznych ćwiczeń w celu polepszania wyniku.

Na początku cyklu zajęć i na jego zakończenie przeprowadzony zostanie test wydolności tlenowej Coopera - trucht ciągły w czasie 12 minut. Różnica przebytych dystansów wskaże normę skuteczności treningu.

W celu weryfikacji efektów kształcenia, Słuchacze są proszeni o krótkie omawianie i demonstrowanie oraz prowadzenie elementów treningu, grupa i trener udzielają informacji zwrotnych.

 Trener proponuje Słuchaczom do przedyskutowania w czasie trwania truchtu tematy związane z treningiem, na koniec zajęć podsumowanie na forum grupy.



do góry ↑